Wednesday, December 15, 2010

SEminAR...:)

maaf...disebabkan leptop kesayanganku bermasaalah semenjak dua menjak ini, susah untuk saya mencoret di dalam diari ini...kebetulan leptop dapat on, so, saya terus je update..skrang ni jam menunjukkan pukul 3.45 a.m tau...
okey, alhamdulillah..setakat ni, saya rasa heppy sangat-sangat praktikal di Muslim Aid Asia...banyak pengalaman saya dapat. antaranya baru-baru ni dah dua seminar saya pergi. and the most important is both of this seminar is in english...so, secara tak langsung i learn how to communicate with people around yang pelbagai bangsa dan agama and i also can improve my english..thanks to Encik Muhammad yang memberi peluang membawa saya ke sana.
seminar yang pertama pada 14/12/2010 , hari khamis...seminar ni anjuran United Nations(UN) yang berkaitan dengan topik 'Human Right's...banyak juga dugaan sebelum saya dapat menjejakkan kaki di sana..ouhh..lupa..seminar ni berlangsung di Parkroyal KL hotel. disebabkan saya pergi bersendirian dengan tiada pengalaman berjalan ke sana sesat -sesatla juga mencari jalan.mana taknya, sebelum sampai ke Parkroyal saya pergi ke 2 parkroyal di kawasan berdekatan..lama juga mencari, dalam sejam sampai juga di tempat yang dituju..Alhamdilillah...seminar ni agak menarik, sebab kita dapat mendengar pendapat or hujah dari mereka-mereka yang terdiri drp the person that involved in SUHAKAM n UNHCR..jadi, apa-apa masalah atau ketidakpuasan hati berkaitan dengannya dapat disuarakan secara direct. kebanyakan peserta adalah dari majlis-majlis or badan-badan NGO...ini ada antara beberapa pict yang sempat saya tangkap..










haha, itula beberapa keping gambar je yang sempat aku ambik.. jangan tak percaya, saya speaking dengan diorang taw..but, just a little bit...saya sempat berkenalan dengan sorang student intent yang membuat praktikal juga. but, she from university in Astralia and berprajtikal di sini, memang sangat ramah. n more interesting, she can speak in Malay, so, not too hard to speak with her..i'm reslly enjoy this seminar.


semalam..or, 19/12/2010, i have join another seminar yang bertempat di PJ Hilton Hotel, anjuran SUHAKAM...seminar ni berkaitan dengan isu pembuangan bayi, or 'forum on abandonment of babies'.

No comments:

Post a Comment