Thursday, January 13, 2011

Alhamdulillah....

    salam...syukur Alhamdulillah...pagi2 dapat berita yang menggembirakan dan membuat aku tersenyum...bersyukur tak terkata...baru semalam cek beg duit tinggal dalam rm100..cukupke nak  survice tok sebulan...nak pegi ukm lagi  pegi balik dah rm10...belum mkn lg..kebetulan birthday best friend xkan datang tangan kosong...
    nak bayar bil P1 MAX lagi dekat rm100 due date 19hb ni..klo lambat bayar kne caz tambahan...memg nak nangis dah mlm tadi...kalo blik kg paling2 pun rm50 kne ada dalam tangan, rindu sangat kat mak gn kucing2ku, tak sampai hati nak minta duit kat mak...mak pun ada masalah sendiri yang aku tak mampu nak tolong..maafkan t mak..t janji bile t dah kerje dah stabil hidup t akan tolong t xkan sesekali biar mak susah hati lagi..
    Alhamdulillah..Allah mendengar keluhan hatiku...aku bersyukur padaMu ya Allah...buka-buka facebook kwn2 kate jpa dah msok...hopefully btulla..blik keje nanti nak pegi cek kad ATM...

Puisi untuk Ibuku... 

Ibu…
adalah wanita yang telah melahirkanku
menjagaku
membesarkanku
mendidikku
hingga diriku telah dewasa


ibu..
adalah wanita yang selalu bersusah tatkala aku dalam buaian
tatkala kaki kakiku belum kuat untuk berdiri
tatkala perutku terasa lapar dan haus
tatkala kuterbangun diwaktu pagi ,siang , dan malam

ibu..
adalah wanita yang penuh perhatian,
bila aku sakit
bila aku terjatuh
bila aku menangis
dan bila aku kesepian

ibu..
telah kupandang wajahmu diwaktu tidur
terdapat sinar yang penuh dengan keredhaan
terdapat sinar yang penuh dengan kesabaran
terdapat sinar yang penuh dengan kasih sayang
terdapat sinar kelelahan kerana aku.

aku yang selalu menyusahkanmu
aku yang selalu menngganggu perhatianmu
aku yang telah menghabiskan air susumu
aku yang selalu menyusahkanmu hingga muncul tangismu.

ibu..
engkau menangis kerana aku
engkau menderita kerana aku
engkau kuruspun kerana aku
engkau korbankan segalanya untukku

ibu..
jasamu tiada terbalas
jasamu tada terbeli
jasamu tiada akhir
dan jasamu terlukis indah didalam surga

ibu..
hanya doa yang bisa kupersembahkan untukmu
hanya tangisku sebagai saksi
atas rasa cintaku padamu..
aku sayang padamu..ibuku..Salmah... 

No comments:

Post a Comment