Wednesday, January 26, 2011

PROGRAM AQIQAH~~~~


Assalamualaikum wbt....

maaf, agak lama tidak mengupdate blog..sekarang tengah sibuk merancang program untuk aqiqah...
saya ditugaskan untuk mempromosikan produk Aqiqah yang mana salah satu daripada program Muslim Aid Asia selain Qurban...untuk Aqiqah ni, antara cara yang difikirkan adalah dengan mengadakan usahasama dengan pihak hospital bersama Muslim Aid...

pada hari isnin lalu, 24/01..saya berkesempatan pergi ke HKL yang merupakan target utama untuk memasaarkan produk Aqiqah ni. HKL ni sebuah hospital yang sangat besar dan menjadi tumpuan ibu-ibu untuk bersalin di HKL. thanks to my friends Inna dan Nia yang meluangkan masa menemankan saya untuk melakukan " servey di HKL...for the first time sampai HKL kalau sengsorang memang janggal...tula untungnya ramai teman...sampai HKL dalam tengahari, memang cuaca sgt panas hari tu..nak cari parking pun memang susah..jenuh menjelajah 1 hospital yang besar tu akhirnya jumpa juga 'jabatan Kerja Sosial'...mungkin disebabkan terlalu ramai orang waktu tu jadi saya tidak berkesempatan untuk berbual lama dengan akak tu..akak tu maklumkan pada siapa saya harus berurusan dan semuanyala yang berkaitan...firstly memang nervous sangat nak pergi jumpa...tp sokongan dari kengkawan...Alhamdulillah...tenang sikit perasaan gugup ni...

memang diakui saya seorang yang pemalu dan tak berani untuk bercakap dengan orang tambah dalam urusan-urusan rasmi. tapi, sedikit demi sedikit saya cuba belajar untuk membuang perasaan malu itu...:)

setelah tu, kami pergi pula ke tempat-tempat utuk meninjau keadaan di HKL sambil bertanyakan berkenaan proses berurusan pde pihak-pihak berkenaan...

agent takaful membuat promosi di kawasan sekitar kafeteria HKL

beberapa gerai jualan yang ada berhampiran cafeteria HKL

huhu..agak lama juga kami berada di HKL...saya yakin..InysaAllah usahasama antara pihak HKL dan Muslim Aid boleh dilakukan di sini ..
.balik dari HKL saya berkesempatan singgah ke UKM untuk mengambil tesis yang te;lah dijilidkan setelah hampir 2 minggu dibiarkan di kedai jilid tu..hehe..
gembira sangat melihat tesis yang telah dijilidkan..hilang segala penat lelah selama ini...
inilah hasil tesis saya.....;



hehe..saje besarkan...tebak x???tebal nihhh....

kena buat 3 salinan...:)

anyway...memang heppy sangat-sangat bila hal tesis dah settle..just tunggu markah sahaja..redha jela dah...yang penting dah usaha habis-habisan untuk tesis nihh..kepada yang membantu dalam menjayakan tesis ni ucapan thankzz sangat-sangat yang tak terhingga..love u all....:)

okey...settle hal tesis...berbalik kepada program Aqiqah... (^_^)
sebagai permulaan untuk mempromosikan produk Aqiqah ini saya telah membuat satu page di facebook yang di beri nama "AQIQAH-YAYASAN KEMANUSIAAN MUSLIM AID MALAYSIA"
moh pakat ramai-ramai join page ni....

2 comments:

  1. Siti, why not come out dengan survey form tentang aqiqah. Wat dalam 10 soalan, buat dalam beberapa copy. Try interview orang-orang kat HKL especially ibu2 bersalin atau orang2 yg hampir dengan mereka.

    At least boleh dapatkan gambar disamping berikan brosur aqiqah tu pada diorang. Setiap orang yang buat survey tu, diberi saguhati.

    ReplyDelete
  2. ouhh..ade hari tu..tanye beberapa patient tentg aqiqah dgn muslim aid...kakitangan hkl sendiri yang saya bertanya memang xpenah dnggar tentang muslim aid..n bile saye tunjuk brosur baru diorang faham program aqiqah ni...

    ReplyDelete